Uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego
Jednostka:
Kategoria:
Wymagane dokumenty:
1.Wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego.
2.Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
3.Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Juliusza Słowackiego 6
26-640 Skaryszew, pokój 17
tel. 48 61 03 089 w .122
Opłaty:
39 zł – opłata skarbowa za wydanie odpisu zupełnego po uzupełnieniu aktu stanu cywilnego.
Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Skaryszew lub bezpośrednio w kasie Urzędu
Termin i sposób załatwienia:
Do 30 dni
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 28 listopada 2018 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2018r. poz. 2224 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2018r. poz.1044 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018r. poz. 2096 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy:
Od wydanej decyzji odmownej, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Inne informacje:
Wprowadź skrócony opis dokumentu. Napisz co jest w nim najważniejsze. (do 5 zdań)
Akt stanu cywilnego, który nie zawiera wszystkich wymaganych danych, uzupełnia kierownik urzędu stanu cywilnego, który go sporządził na podstawie innych aktów stanu cywilnego , akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego prowadzonych dla tego aktu innych dokumentów mających wpływ na stan cywilny
Uwagi:
- Podstawą uzupełnienia są akta zbiorowe, wcześniejsze akty stanu cywilnego tej samej osoby lub akty stanu cywilnego wstępnych.
- W przypadku uzupełnienia na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, dokumenty należy przedłożyć wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
- Uzupełnienia aktu stanu cywilnego dokonuje się z urzędu, na wniosek osoby, której ten akt dotyczy, jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny.