Sprostowanie treści aktu stanu cywilnego
Jednostka:
Kategoria:
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o sprostowanie aktu stanu cywilnego.
- Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
- Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
Miejsce złożenia dokumentów:
Wnioski należy składać w Urzędzie Stanu Cywilnego, ul. Juliusza Słowackiego 626-640 Skaryszew, pokój 17, tel. 48 61 03 089 w. 122
Opłaty:
39 zł – opłata skarbowa za wydanie odpisu zupełnego po sprostowaniu aktu stanu cywilnego.
Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Skaryszew lub bezpośrednio w kasie Urzędu
Termin i sposób załatwienia:
1.Do 30 dni
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2018 po. 2224 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. 2018 poz.1044 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2018 poz. 2096 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy:
Od wydanej decyzji odmownej, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Inne informacje:
Akt stanu cywilnego, który zawiera dane niezgodne z danymi zawartymi w aktach zbiorowych rejestracji stanu cywilnego lub z innymi aktami stanu cywilnego, o ile stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych, albo z zagranicznymi dokumentami stanu cywilnego , podlega sprostowaniu przez kierownika urzędu stanu cywilnego, który go sporządził.
Uwagi:
- Podstawą sprostowania są akta zbiorowe, wcześniejsze akty stanu cywilnego tej samej osoby lub akty stanu cywilnego wstępnych.
- W przypadku sprostowania na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, dokumenty należy przedłożyć wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
- Sprostowanie aktu stanu cywilnego dokonuje się z urzędu, na wniosek osoby, której ten akt dotyczy, jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny.