Informujemy, że od 1 lipca 2021 roku właściciele i zarządcy budynków mają nowy obowiązek złożenia deklaracji o źródłach ogrzewania i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.
Podstawą prawną do uruchomienia Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) jest nowelizacja ustawy o wspieraniu termomodernizacji, która weszła w życie z dniem 1 stycznia 2021 r.
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków to system informacji o źródłach ogrzewania budynków w Polsce. CEEB ma wspierać działania w wymianie kopciuchów, a tym samym walkę ze smogiem. Za budowę systemu CEEB odpowiada Główny Urząd Nadzoru Budowlanego.
Obowiązek złożenia deklaracji spoczywa na właścicielu lub zarządcy budynku, w którym znajduje się źródło ciepła i spalania paliw. W deklaracji właściciel domu powinien zgłosić wszystkie źródła ogrzewania. Wskazuje bowiem informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw.
Składanie deklaracji rozpoczęło się 1 lipca 2021 r. Od tego też dnia właściciel/zarządca budynku, w którym źródło ciepła było uruchomione przed dniem rozpoczęcia składania deklaracji, ma 12 miesięcy na złożenie deklaracji.
W przypadku nowego budynku lub budynku już istniejącego, w którym instalację uruchomiono po 1 lipca 2021 r., termin na złożenie deklaracji wynosi 14 dni.
Deklaracje będzie można składać:
· w formie elektronicznej poprzez portal ZONE: www.zone.gunb.gov.pl - w przypadku osób, które posiadają profil zaufany albo e-dowód;
· w formie papierowej – wypełniony dokument można będzie wysłać pocztą albo złożyć osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy w Skaryszewie.
Więcej informacji na temat Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków można uzyskać pod linkiem: https://zone.gunb.gov.pl/
Informacje w sprawie deklaracji można uzyskać w Referacie Nieruchomości
i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta i Gminy w Skaryszewie, tel. (48) 610 30 89 wew. 111, pok. 43 (II piętro).